Utbränd.

Vi är insnöade. Pappa undrade om han hann ut för att skotta undan det värsta och hämta ved innan skidorna började. Jag erbjöd mig att hjälpa. Och vilken insats jag gjorde.

- Pappa skottade framför huset. Jag stod bredvid.

- Pappa försökte få grannskapets vidrigaste unge att förstå att han inte fick åka pulka på vår "kulle" för att det var farligt. Jag stod bredvid.

- Pappa skottade fram till garaget. Jag stod bredvid.

- Men nu. Innan han började skotta till vedbacken så fick jag min uppgift. Att hämta vedkorgen.

- Pappa skottade till vedbacken. Jag gick bakom. Med vedkorgen.

- Pappa högg späntved. Jag stod bredvid.

- Pappa lastade ved. Jag stod bredvid.

- Men nu. Pappa sa att jag skulle ta snösyffeln tillbaka till huset eftersom den är lättare än den fyllda vedkorgen.

- Pappa borstar av skorna från snön innan vi går in. Jag står still.


På tal om pappa så hade vi på TV4:s morgonprogram till frukosten. Helen Sjöholm skulle sjunga. När hon gjorde det visades det i svartvitt varpå pappa säger: Vad dumt att de visar i svartvitt när vi har betalat för färg.

Kommentarer
Postat av: Joel

Du kommer bli ett grymt spöke! ;D

Postat av: annuendag

Jag vet, jag är alltid grym =P

2010-11-29 @ 18:58:30
URL: http://annuendag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback