Skam den som ger sig.

Äventyr klockan sju på morgonen är inte min grej. Vaknade ungefär tio i sju och bestämde mig för att om jag inte tvättar på direkten kommer det aldrig bli av. Eller ja, åtminstone inte på ett par dagar.

Allmänt butter efter otrevliga mardrömmar gick jag upp och samlade ihop smutstvätten och satte mig vid datorn för att se vad som fanns ledigt. I min vanliga tvättstuga fanns en plats ledig, men eftersom att jag sist hade lite problem där bestämde jag mig för att ta en annan tvättstuga, där det till och med var tomt.

Kommer dit och det luktar avföring. No way att jag stoppar in mina kläder i en tvättmaskin som står i ett avföringsluktande rum. Så jag bestämmer mig för att istället ta platsen i min vanliga tvättstuga, jag kan ju inte ha samma problem, det vill säga att någon tagit alla platser, två gånger i rad. Jo, det visar sig att det kan jag visst.

Så jag suckar. Djupt. Sedan hivar jag upp tvättpåsen igen och traskar vidare till nästa tvättstuga. Äntligen. Den är ledig, och luktar inte avföring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback