Packåsna tack.

Jag släpade fram böckerna till tentan i morgon. Tretton stycken + lagboken. Jahapp. Det var tur att jag inte hade gått iväg med min bag till förrådet efter min weekend away eftersom att jag behövde den för att få med mig böcker + pärm + skrivgrejer + miniräknare + frukt och vatten och lite sådant där som behövs för en tenta. Fast lagboken fick jag ta i en tygpåse bredvid för den fick inte plats.

På tal om det här med tentan så ringde pappa i vanlig ordning för att önska lycka till inför i morgon. Jag har inte berättat för honom att jag häromveckan la ner projektet att försöka klara tentan den här gången och därför inte pluggat inför den och därav med absolut största sannolikhet kommer få U. Ju längre jag slipper det roliga att berätta det för honom desto bättre.

När vi nu ändå är inne på mitt samtal kan jag berätta vad jag fick berättat för mig av honom nu när vi pratade. En anekdot från hans dag på jobbet när det kommit in en barnfamilj och en av de små flickorna efter ett tag kommit till honom och, sorgset, sagt följande: "Vi trampade ihjäl ett av era husdjur.". Pappa, som jobbat där i x antal år nu, och aldrig vetat om något husdjur, undrade vad den lilla flickan om. Visade sig att det rörde sig om en mus.

Musen i fråga var dock inte helt död visade det sig, så alla barn evakuerades från området innan en driftig man avslutade musens lidande. När pappa sedemera sprang på de små barnen igen undrade de vad de hade gjort av musen. "Vi trampade ihjäl fanskapet" var ju knappast något passande svar, i stället informerades de små barnen om att musen hade blivit tillbakalagd i skogen där den bodde.

Kommentarer
Postat av: pickford

Härom morgonen sprang det en gigantisk råtta över campus. SU visar sin fräschör...

2010-11-04 @ 20:33:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback