Lördag vs. söndag.

Folk är väldigt mycket mer hurtiga om lördagarna än söndagarna har jag lärt mig idag. Jag tog en tur till affären vid niosnåret i morse nämligen, eftersom jag glömt några saker till lammsteken sist jag var där, och det var folk överallt. De promenerade, åkte rullskidor, var på väg mot universitetet och så vidare.

Och då till jämförelsen med söndagsmornar samma tid, när jag vanligtvis brukar åka till affären. Skillnaden är enorm. Då möter man möjligen en pensionär med rullator, men uppskattingsvis sker det bara varannan vecka. Jag antar, om jag ska spekulera, att det beror på att huvuddelen av folket har lördag som "fixardagen". Det är då man håller på i trädgården, gör det man inte hann under veckan och vad det nu kan vara. På lördagskvällen är det sedemera umgänge som gäller, varför man på söndagsmorgonen tar sovmorgon. Å andra sidan kanske den här lördagsmorgonen var ett undantag för att solen skiner och vädret är underbart här i Lkpg. Vad vet jag.

Jaja, jag fick i alla fall mina saker inhandlade och jag hann även med att utföra dagens goda gärning*, så resten av dagen kan jag göra ingenting.


*Jag lät han som stod bakom mig med endast ett paket blöjor och något mer barnrelaterat gå före mig i kön. Jag vet, jag är fantastisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback