Kanske skulle flytta ut till Tornby...

Jag blir tokig! Varför envisas affären med att öppna så sent!? Jag funderar på riktigt att åka till en affär som ligger långt bort bara för att den öppnar tidigare. Eller nej, nu överdriver jag aningens - de affärerna jag kommer att tänka på som alternativ är nämligen dåliga i jämförelse.

Den enda långt bort som är bra är ICA MAXI, men det känns som ett överdrivet stort projekt i maj månad. Vad som är speciellt med maj? Jo, förstår ni. Maj är månaden då allt i kyl och frys ska ätas upp. Ett projekt som givetvis börjar månaderna innan maj, men maj är slutspurten. I maj ska man helst inte köpa något nytt alls, förutom färska produkter det vill säga. I alla fall så är maj, speciellt nu på slutet, aptråkig matmässigt. För varje gång man kommer på något man skulle vilja ha som inte finns i frysen blir man besviken för man måste stå emot. I en perfekt värld alltså. IRL som det så fint heter lyckas man ju aldrig hålla sig helt.

Som förra året till exempel. Jag hade lyckats pricka in frysinnehållet att räcka precis till den dagen jag skulle lämna Linköping. Fyra dagar innan köpte jag dock en grillad kyckling, så det som var kvar i frysen fick jag slänga bort. Väldigt, väldigt onödigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback