Beslut när de är som svårast.

Ibland hänger jag upp mig alldeles för mycket på oviktiga för- och nackdelar mellan två olika alternativ där det egentligen inte alls spelar någon roll vilket jag väljer. Som i morgon till exempel. Jag kan för mitt liv inte bestämma mig för om jag ska sätta mig i A-huset eller HumSam. Och då är det ändå i morgon, idag behöver jag ju inte ens bestämma det. Jag är ju faktiskt min egen herre.

Men ändå sitter jag här och velar för mig själv. Väldigt onödigt.



På tal om något annat: En av de mer triviala nackdelarna med att bo ensam är att när man lagar en middag som är övernaturligt god, har man ingen att dela det med. Det finns ingen mer än man själv som kan uppskatta den och ge en beröm för hur gott det var. Det är en erfarenhet man ensam får ta med sig till graven. Jag tycker att det är lite sorgligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback