Tvångsmedicinerad.

Idag vid matbordet.
Jag: Host, host, host!
Pappa: Nej, nu får du sluta.
Lillebror: Jaa!
Jag: Host, host, host!

Efter ett tags hostande:
Pappa: Nej, nu får du ta medicin.
Jag: Host, host, nej jag vill inte, host.
Pappa, reser sig och går till kylskåpet: Jo Therese, det måste du.
Lillebror: Jag hämtar sked!
Jag: Sluta. Host, host, host!

Pappa häller upp medicin på skeden Lillebror håller fram.
Pappa: Få i henne det där när hon hostat klart.
Lillebror, när jag slutat: Therese, nu öppnar du munnen och tar det här.

Nu, några timmar senare.
Jag: Host, host, host!
Pappa: Men Therese...
Lillebror: Sluta, annars blir det en sked till.

Kommentarer
Postat av: pickford

lite lisbeth salander över det här

2010-04-01 @ 08:36:30
Postat av: joel

silvertejp... tystar...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback