Kanske är min klantmajighet genetisk?

Pappa: Jag gick in och kollade bokningarna inför resan igår och då visade det sig att jag har glömt och betala så den var borta.
Jag: Men va? Fanns det plats då?
Pappa: Nej, bilplatserna var fulla i Oskars så vi får åka till Nynäs i stället.

Vi skulle egentligen åkt förbi mormor på vägen hem men så biddade* det inte. Fast hon ska ändå till oss över midsommar så det jämnar väl ut sig i längden. Enda problemet är att jag är visserligen är så långt ifrån ett kakmonster man kan komma, men mormors kokta kringlor är inte att leka med**.

Fast å andra sidan. Om vi kommer härifrån tidigt kanske vi kan leka lite i Stockholm innan färjan..?


*Ja, det är ett ord; böjning av bidde.
**Även om min fasters är snäppet godare men hon är ändå inte hemma när vi skulle ha passerat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback