Herregud. Jag tappar tron på mänskligheten. Igen.

Det finns få saker som är så tråktigt som att läsa andras uppsatser. Speciellt inte när de är skrivna av personer som helt saknar talang för det svenska språket. "Man sätter kommatecken när man behöver andningspaus." my ass.

För att inte tala om folk som tror att orden "och" och "samt" är synonymer? Speciellt efter att programmets mest ökända språkpolis haft en föreläsning om det? Det blir en väldans stor skillnad för meningens innehåll beroende på vilket av de två man väljer att beganga sig av.

Och en gång för alla: ordet "detta" får inte börja en ny mening, det är ett bisatsord!

Hur folk skriver i oviktiga mail, i bloggar på FB eller msn etc. struntar jag i eftersom att det inte spelar någon roll i dessa forum så länge det är lättförståeligt. Men i en C-uppsats? Kom igen!

Kommentarer
Postat av: picks

I do agree och jag bara måste få tillägga en sak: jag hatar Ibid! :)

2010-06-07 @ 11:32:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback