Toppenvecka.

Igår fick jag gå efter halva arbetspasset på grund av migrän. Iddag har jag spenderat hela arbetsdagen i sängen av samma anledning. I morgon måste jag dock gå*, pappa köpte migräntabletter till mig idag men är en sort jag inte provat tidigare och jag läste bipacksedeln** så nu vågar jag inte ta dem.

Nu sitter jag i alla fall upprätt och eftersom att jag legat i sängen hela dagen och ömsom sovit och ömsom varit halvt borta är jag inte speciellt trött alls nu. Inte bra eftersom jag verkligen skulle behöva lång sovtid än inför morgondagen. I alla fall roar jag mig med att googla på ögonoperationer och gravid/amningskuddar.

Jag såg nämligen The Back-up Plan häromsistens och blev helt förälskad i sovkudden Lopes hade. Jag brukar nämligen alltid rulla ihop täcket och använda som en sådan kudde används, men till slut måste jag ju ha täcket över mig och då är det dessutom varmt. Men man borde ju kunna sy en sådan själv? Borde bli väldigt mycket billigare än den 1000-lapen det bästa alternativet jag hittade kostade. Möjligtvis att man köper ett billigt täcke, rullar och ordnar ett överdrag bara? Ja, mitt liv är fascinerande.

och det här med ögonoperation. Det skulle vara så otroligt skönt, men eftersom jag har sjukhusskräck och är världens fegaste lär jag ju aldrig våga. Även om jag gjorde det har jag dessutom ärvt pappas olycksgen så jag skulle säkert inte kvalificiera för en operation. Men jag vill.


*Självfallet för att jag vill vara frisk och jobba, men framför allt för att jag hoppas att samma pojke som levererade varorna sist ska göra det i morgon; en lång, blond sak i rätt ålder - behöver jag säga mer?
**Jag är bipacksedelshypokondriker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback