Tenta-P.

Ni vet när man får en aha-upplevelse? En sådan fick Lo idag. Hon kom nämligen på att hon ju kunde gifta sig med en tjejkompis, eller tjej överhuvudtaget, om hon ville. Nu gillar Lo killar, men valet finns i alla fall tillgängligt.

Lo, upprymt: Vi skulle kunna gifta oss i morgon, du och jag!
Jag: Jag vet inte om det är någon jättebra idé det.
Pickford: Vilket par ni skulle bli.
Lo: Jag tror vi skulle bli gulliga.
Jag: Fast tänk så vi skulle bråka över exempelvis städning? Vi avskyr ju att dammsuga båda två?
Lo, lite besviket: Ja, just det.
Pickford: Men jag kan komma över och göra det en gång i veckan som en tredje part?


Det här är en av de mindre skruvade konversationerna som kan uppstå inför en annalkande tenta. Vilket säkert låter konstigt för er som aldrig befunnit er i en sådan situation, men nu har ni i alla fall fått ett litet smakprov på hur det kan gå till dagarna innan en tenta.

Till saken hör väl att jag var andrahandsvalet, hon funderade på Picks först. Annars hade jag kanske varit mer positiv till förslaget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback