Sov gott.

Jag är verkligen ingen nattuggla den här perioden*, att jag inte ligger och sover nu är ren viljestyrka. Eller ja okej: ren lathet. Jag orkar inte göra alla sakerna som behöver göras innan man får krypa ner i sängen. Ni vet tandborstning, omklädning, bortplockning, kvällsbäddning och så vidare.

Dessutom så har jag ont i huvudet. Det är så orättvist att det finns sådana som kan sova bort huvudvärk. Jag kan det inte, men varje gång jag får ont på kvällen intalar jag mig att den här gången ska det fungera. Och varje gång slutar det med att jag vaknar några timmar senare med nästan- eller helmigrän.

Å andra sidan är det mycket här i livet som är orättvist, så det är väl bara att ta tag i sig själv, och göra alla kvällsmåsten svälja en tablett och krypa ner.


*Jag är periodmänniska i allt jag gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback