Det var planen redan från början.


Igår när håret började torka efter färgningen hittade jag den här slingan. Suckade lite över att jag missat en slinga men var inte överdrivet upprörd.

När håret torkat helt visade det sig att... Ja, den där ensamma slingan var inte speciellt ensam. Alls. För mycket hår, för lite färgningsmedel och för konstigt tillvägagångssätt*. Men jag tänker låtsas att jag var ute efter den flammiga looken.

Nej, jag har nog minsann lyckats förstöra mitt hår för en lång tid framöver. Det är bara att hoppas på att syntetsliknande hår blir inne, helst den närmaste veckan. Annars finns det ju alltid sax, rakapparater, mössor, slöjor och framför allt acceptans. Jag väljer acceptansen.


*På torrt hår! Vem var idioten som kom på det? Och varför stod det inte på förpackningen, i så fall hade jag aldrig valt den här. Cremen kapslade ju in torrt hår i slingor, gick inte att komma åt dem sedan.

Kommentarer
Postat av: Överbjörnen

Ingen acceptans härifrån.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback