Motgångarna i studentlivet.

Det är inte speciellt motiverande alls att öva in en muntlig presentation som med stor sannolikhet inte blir av eftersom att föreläsaren sitter fast i Stockholm. Det är faktiskt outhärdligt.

Men inte alls lika outhärligt som att ha en omtenta man varken har tid, lust eller ork att plugga till. Så fort jag börjar gå mot böckerna skriker varenda liten fiber i mig: NEJ!!!!.

Jag hade övervägt att struntat i att skriva den det här tillfället om det inte vore för att jag vet att den ökar markant i svårighetsgrad för varje gång den ges. Även om det faktiskt känns aningens mer lockande att skriva den näst svåraste verisionen än att skriva den om en dryg vecka när jag inte kommit igång ordentligt än.

Jag kollade till och med upp när nästa tillfälle är. Samma helg som pappa kommer hit så klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback