Man minns det viktiga. Eller?


När jag var yngre, på högstadiet någon gång, så var jag jättekär i den här låten. Som jag blev retad för det av en kompis. I flera, flera år. Skulle inte alls förvåna mig om jag får höra det nu igen endera dagen.

Den här låten och Hanson* fick jag utstå många häcklingar för. Många, många, många. Det var nästan så man kunde tro att det var en av de sju dödssynderna att gilla den här låten.

Texten sitter i alla fall ännu i och jag kan utan problem sjunga med i hela låten. Däremot minns jag inget av den fysik eller kemi jag lärde mig under samma period.

( På tal om Hanson så gillar jag, i ärlighetens namn, ännu
den här låten. Det gör mig glad. Varför vet jag inte. Det gör mig till och med ledsen och besviken att den inte finns på svenska Spotify.** Men det är en av mina hemligaste hemligheter så berätta det inte för någon. )


*Under början av mellanstadiet.
**Så någon med inflytande får gärna ordna det till min födelsedag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback