Inne på The Body Shop.

Kassör: Jag hoppas att du har ett medlemskort för det blir ju ganska mycket poäng för det här.
Jag: Nej, men det går bra ändå, tack.
Kassör: Men då ska du kanske registrera dig, vill du se informationsbladet?
Jag: Nej tack. Jag såg ett sådant sist jag var inne.
Kassör: Men det blir ju nästan 40 kronor det här.
Jag: Ja, fast jag måste ju betala in 100 kronor.
Kassör: Som du får tillbaka när du fyller år ja.
Jag: Det innebär ju ingenting annat än att ni får låna 100 kronor räntefritt av mig.
Kassör: Fast du får ju 10 % på allt du handlar.
Jag: För all del, men de betalades ju bara ut en gång per år eller vad det var och då med med en minimigräns och om den inte var uppfyllt så fördes de över till nästa år när jag måste betala in 100 kronor igen och jag handlar inte här så ofta.
Kassör: Men... Ja, vi struntar väl i det då.
Jag: Tack så mycket.
Kassör: Vill du att jag lägger med en medlemstidning i alla fall? Så att du får se våra nyheter och lite sådär?
Jag: Nej, tack.
Kassör: Jaha... Ja, då kan du väl dra kortet.
Jag: Tack så mycket.

Hon var inte alls otrevlig, men jag blir så trött på sådant här. Känns rent spontant som om att de har provision på antal medlemmar de rekryterar.

Kommentarer
Postat av: picks

haha på glitter är det ännu värre. där står de som ett valla-team och är beredda att stämpla ett bonus-kort och så tackar man nej och de blir urbesvikna...

2010-02-26 @ 16:12:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback