Suck, stånk och stön. (Gnäll igen det vill säga.)

Sitter på gamla sommarjobbet och väntar på att pappa ska bli klar med skottningen, är massor med decimetrar. Vi skulle åka tidigt till stan idag, pappa behövde dock hjälp med bokföringen först, samt att han skulle skotta området då. Så blir ingen tidig stan, vilket innebär att vi kommer vara tvungna att trava omkring i överfyllda butiker. Inte direkt vad jag har varken ork eller lust till.

Så surt att inte känna någon som helst julkänsla bara för att man inte mår hundra. Igår trodde jag att jag var på väg mot det bättre, men det blev jag varse om att så var fallet inte under natten. Ska försöka försöka orka julpynta i morgon, hoppas att det kommer då. Jag är nämligen väldigt kär i julen. Inte själva julafton i sig, men allt runt omkring. Pyntet, ljusen, snön, allt det fina helt enkelt. Nu sitter jag här med världens finaste snöutsikt och orkar inte ens bli lite lycklig.

Nej usch,
Gnälltherese


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback