Jag fattar inte grejen.

Kan någon förklara julklappshysterin för mig? Överallt möter jag människor som beskriver hur de inte köpt en enda julklapp än. Senast var igår när mitt besök beklagade sig över hur tidigt han var tvungen att gå upp. Dels för att han hade en annan, legitim, grej och så dels för att han inte köpt några julklappar än; och han var absolut tvungen att hinna till Toy's R Us idag.

Det är trots allt tre veckor kvar tills julafton. Vart ligger paniken? Varför var det, exempelvis, just idag den här personen var tvungen att åka till leksaksaffären? Är det så att alla andra av de här dagarna fram till julafton kommer han vara så upptagen att en tur på stan är helt otänkbar? Nej, hysterin är obegriplig för mig. När det är en vecka kvar tycker jag att man kan få börja bli lite orolig, men då har man ju i alla fall åtminstone sex dagar på sig att införskaffa klapparna.

Och det här är ju något som har pågått sedan... ja åtminstone början av november nu. Men ja, vi är ju alla olika.

Själv tänker jag i alla fall inte hetsa upp mig än.


På tal om något helt annat så blev mina skolgrejer inställda i morgon så nu kan jag stanna uppe och se något Schulman Show-avsnitt till. Helt underbart. Och ja, jag skulle kalla mig besatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback