Folk brukar anklaga mig för att ha en förlegad bild av könsroller.*

Jag: Ska du inte gå ut och skotta?
Lillebror: Ska inte Du gå ut och skotta?
Jag: Men jag är sjuk.
Lillebror: Det är ju jag med.
Jag: Men du är kille.
Lillebror: Ja, just det. Så ska du inte gå och steka något? Stryka kläder, ta hand om barnen eller sticka?

På tal om det här så är Lillebror alltid jätterolig om det är något han får göra för att jag inte orkar, exempelvis bära vedkorg eller så. Då går han alltid fram och säger något i stil med: "Nej, akta. Var försiktig. Jag tar hand om det här, det är ju ingen spis det här."


*Observera att det här endast var en "rolig" rubrik, och alltså inte upptakten till ett långt hatinlägg om hur arg jag blir på "feminismen" och allt annat som gjort att det helt plötsligt blivit fult att vara tjej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback