Alltså nej jag menade inte... sak samma.

Jag har en tendens att säga saker som jag inte alltid menar helhjärtat. Som idag när vi pratade om nästa kurs. En kurs där väldigt få anmält sig. En kurs där föreläsaren redan innan kursen börjat gjort sig lite av ett dåligt rykte.

Jag: Det är ju tråkigt att föreläsaren driver iväg folk redan innan kursen startat när det ändå är så få som valt den.
Person ett: Hur många är vi då?
Jag: Vet inte riktigt. Är ju en liten sal. Antar att det blir vi tre.
Person två: Nee. X, Y, Z, Å och Ö ska ju läsa den i alla fall.

För all del besitter jag en beundransvärd förmåga att säga sådana saker med total trovärdighet, men lite logik skadar ju aldrig att ha i bakhuvudet när man pratar med någon. Eller så tror folk att jag är så dum att jag tror att de skulle hålla en kurs för tre personer. Det vore ju ganska förargligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback