Jag blir så trött.

Jag trodde i min enfaldhet att när man beställer tillfällig eftersändning av sin post så händer just det, att posten eftersänds. Men tydligen så eftersänds bara viss post. Paket till exempel eftersänds inte? Och det är ju väldigt lyckat att ha ett paket liggande i Linköping. Och ja, man kan be någon annan hämta ut det f - örutsatt att den personen har med sig min ID-handling det vill säga.

Vänta här nu. Jag beställer eftersändning för att jag under några månader kommer befinna mig så långt från mitt hem att jag inte kan hämta min post. Jag betalar för att få min post till ett annat ställe. Fast sedan får jag inte det. Och jag kan inte be någon av de människor jag känner i min hemstad att hämta det åt mig för då behöver de mina handlingar. Ska jag då skicka mitt legg till någon som kan hämta paketet, med posten? Låter inte helt friskt. Speciellt som det inte ens är en möjlighet eftersom att just legget är en sådan handling som är bra att ha med sig och alltså inte ha kringåkandes med posten.

Jag förstår verkligen inte varför inte paket eftersänds, det är ju helt sjukt. Om jag hade möjlighet att hämta ut paket på mitt vanliga utlämningsställe hade jag ju knappast behövt eftersändning av min post.

Jag avskydde posten redan innan det här, det är inte direkt varmare känslor nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback