300 välspenderade kronor.

Idag var jag i stan och träffade Lo, i princip mitt enda sociala engagemang utanför jobbet på hela sommaren. I alla fall så var jag även på min enda runda på stan. Och med runda på stan menar jag att jag var inne i de tre affärer av intresse som var öppna. D&D -skor och väskor-, La Vie -inredningsgrejer- och Åhléns. Inte för att det var speciellt många ointressanta affärer öppna heller. Gotland är nämligen U-land när det kommer till öppettider. Eller alltså, jag vet att det är ovanligt med söndagsöppet i stort i landet förutom i storstäderna men i Visby på sommaren borde det faktiskt vara öppet.

Det jag ville komma till när jag påbörjade detta inlägg var att jag självklart kom hem en väska rikare. Bytte till den direkt i affären genom att lägga ner min gamla väska i den för att på så ssätt kanske kunna hindra pappa från att uppmärksamma mitt inköp. Tyvärr har pappa koll på mina väskor så det första han sa var "Fin väska, är den ny? Idag?" men han blev inte arg i alla fall. I vanliga fall brukar han sucka lite och tycka att det är onödigt eftersom att jag redan har så många väskor. Skor tycker han dock ännu mindre om när jag köper. Och det är anledningen till att de underbara skorna jag beställde hem från H&M som kom häromsistens ligger längst in i garderoben där han inte kan få syn på dem.

Älskar innertyget! Och resten av väskan med. Var lite osäker i butiken om den var för tråkig, men icke. Kär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback