Small step for the majority - big, big leap for me.

Det är få, om ens någon, som vet exakt hur traumatiskt det här med alkohol är. Och alkohol i kombination med mig ensam i mörker? Inte populärt alls.

Därför är jag så stolt över mig själv att jag vågade idag. För de flesta andra är det ingen prestation att cykla ensam på kvällen*, men för mig är det det. En enorm.

Jag brukar på riktigt låta bli en del alkoholfria grejer bara för att jag den dagen inte orkar samla ihop modet att cykla själv. Men inte idag. Idag var jag modig.**


*Speciellt en alkoholkväll, och på en sådan enorm som Valborg - inte någon mjukstart efter vinteruppehållet direkt.
**Förutsatt att man inte är sådan som inte anser det vara mod om man är rädd samtidigt alltså. Men sådan är inte jag. Mod är att göra något trots rädsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback