Kurragömma.

Jag kommer ut i köket
Pappa: Har ni varit och kollat om Påskharen varit här i år?
Jag: Nej, det låg inget utanför dörren.
Pappa: Ja, i år får ni leta. Ordentligt. Jag har gömt dem, men jag vet inte vart.
Jag: Glömde du vart du la dem efter att ha köpt?
Pappa: Ja.

Lite senare från ena garderoben uppe ackompanjerat av dunsar
Pappa: Jag hade för mig att jag la dem här.

Lite senare från den andra garderoben ackompanjerat av dunsar
Pappa: Vart gjorde jag av dem?

Lite senare från tvättstugan, bastun, köket, finrummet... ackompanjerat av dunsar
Pappa: Nej, det här är inte sant. Vart är de!?

I övrigt har jag efter några dagars tvång övergått från att bli tvingad till medicin börjat dricka det i stora glas. Inte riktigt, men om jag trodde det skulle hjälpa skulle jag göra det. Men nu behöver i alla fall inte pappa eller Lillebror plocka fram skeden och hälla i, jag gör det själv.

Inte för att det visat tecken på förbättring än. Igår var den värsta dagen hitintills, trodde jag var halvt döende. Jag hoppas verkligen inte att jag måste återuppleva det idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback