Bitchsvordom.

Idag köpte jag en väska. En stor väska.
Kassörska: Du vill inte ha en liten svart också? Vi har extrapris på en för bara 99 kronor.
Jag: Nej tack.
Kassörska: Stirrar på mig.
Jag: Jag är inte så mycket för små väskor.
Kassörska: Ja, fast ibland när man går ut vill man ju ha en liten väska.
Jag: Fast jag brukar inte gå ut.

Och där dog hennes blick. Jag är van vid att en del människor direkt dömmer ut mig som en värdig person att lägga energi på när de får reda på att jag inte nyttjar alkohol eller går ut, men att en kassörska helt ska tappa lusten att expidera mig bara för att jag inte går ut? Det var nästan så att jag ville ta tillbaka mitt kort från henne och vägra köpa väskan bara för att hon var så svinig, men väskan behövde jag ju så jag lät bli.

Kommentarer
Postat av: Robin

Alltså... din blogg... din blogg är något jag inte visste att jag letade efter eller, intellektuellt, behövde. Upptäcker din blogg och blir helt tagen, fascinerad, intresserad. Är lite mållös i skrivandets stund, men mitt budskap är att jag uppskattar din förmåga att formulera att snickra ihop meningar och få dem att låta helt självklara. Hit återkommer jag fler gånger. Ha en bra dag!

2010-10-03 @ 07:57:23
Postat av: annuendag

Med risk för att inte tillräckligt förmedla den uppskattning jag känner över kommentaren: Tack.

2010-10-03 @ 08:59:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback