Sparka på den som [var beredda nu] ligger! / Okunskap.

Pratar med Finland på MSN, och självklart är jag dum nog och skriver till människan om TWAR-grejen och att jag inte vill googla det förrän i morgon. En halv minut senare:
Finland: TWAR, förkortning för engelska Taiwan acute respiratory disease, luftvägsinfektion orsakad av en klamydiabakterie (lat. Chlamydophila pneumoniae) och som förekommer bland annat i Sverige. Det uppkommer en i allmänhet lindrig lunginflammation med samtidig infektion av luftrör, svalg och bihålor. Twar ger under en ovanligt lång tid förkylningssymptom och trötthet.
annuendag: Ehhh va?! Klamydia? Som i könssjukdomen?
Finland: Haha. Använd skydd!
annuendag: Visst, om jag gjorde något som krävde skydd så.
Finland: Haha. Oflyt.
annuendag: Ja, jag har i alla fall inte ett helt kommentarsfält som skriver att jag behöver ligga som vissa andra har!
Finland: Nämen seriöst. Klamydier är ju bakterier? Vad gjorde du på biologilektionerna?
annuendag: Jag har typ aldrig haft det.
Finland: Aldrig haft en biologilektion?
annuendag: Njae. Knappt. Vi hade projekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback