- Spitters are quitters!, sa Chris Rock.

I ett försök att muntra upp mig själv så såg jag på Chris Rocks "Kill the messenger". Föga förvånande så var det kul, även om jag inte finner honom lika underhållande idag som jag gjort under tidigare år.

I alla fall så var en av hans grejer att det finns många skillnader mellan pojkar och flickor, den största att pojkar inte kan gå tillbaka sexuellt och att flickor inte kan gå tillbaka "statusmässigt".

Det vill säga att om en kille en gång gjort någonting sexuellt och gillat det, så finns det ingen återvändo; eller som mr Rock uttryckte det: "It's on the meny".

Och för tjejer så är det samma sak fast med mer "världsliga" ting. Till exempel om föregående kille har haft bil, då är det är krav även på nästkommande, och så vidare.

Jag är som huvudregel emot den typen av generaliseringar, speciellt sådant som rör det sexuella, jag tror inte att pojkar är mer sexgalna än flickor. Men just i det här fallet så är jag faktiskt villig att gå med på påståendet. Jag tror faktiskt att det, generellt sett, kan vara så som Mr Rock säger. Självklart med glimten i ögat, men om det är en generalisering jag ska gå med på är tämligen korrekt, så är det nog denna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback