Min dator är hemma!

Äntligen! Den har varit borta i evigheter, men nu är den alltså här hos mig igen. Under de här veckorna den har varit borta har jag ju levt med min lilla dator. Det är viss skillnad på 8.9" och 15.4". Ganska enorm skillnad faktiskt. Jag kan ens inte skriva utan att titta på tangenterna, för om jag inte ser efter så hittar jag dem inte längre.

Svartskärmen som den hade råkat ut för var visst något standardfel på datorer med Vista och Dell. Vad de beror på eller hur de löses är olika från fall till fall. I just mitt fall så fanns det varken orsak eller lösning. Han som datorn har varit hos hade gått igenom luntor med olika kända lösningar, helt utan resultat. Efter 60 försök hade han gett upp.

Tydligen var min dator den första någonsin som han inte hade kunna lösa felet på. Så visst, jag var stordatorlös i en månad - men vi var i alla fall unika. Alltid något.

Nu återstår bara det roliga arbetet att lösa ut mina filer från den gamla disken för mig. Tur att det bara är XX antal G det handlar om!

Jag och min stordator vill för övrigt utfärda en speciell puss till dig Örjan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback