Ren rädsla.

Kom hem för ett litet tag sedan och sitter nu här alldeles speedad. Blir alltid det efter att jag cyklat ensam om natten när det är mörkt. Jag har en sådan fruktansvärd rädsla för mörker och alla läskigheter som kan hända i det så blodet pumpar igång helt enkelt.

Dessutom cyklar jag fantastiskt fort när det är mörkt och jag är rädd, jag hinner knappt låsa upp cykeln innan jag tagit mig från punkt A till punkt B. Om man tog tid skulle man knappt hinna plocka fram tidtagaruret. Och så vidare.

Nej, att cykla om kvällarna när det är mörkt är bland det absolut värsta jag vet och något jag undviker som pesten. Men samtidigt kan man ju inte låta sina rädslor styra ens liv totalt. Vilket är tur för mig, för om det vore så skulle jag knappt våga dricka ett glas vatten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback