Annuendag, (19)88.

Igår kväll när det var dags att krypa ner i sängen* så kände jag mig minst sagt som en gammal, gammal tant. Under dagen hade jag nämligen skrubbat. Både kylskåp och ugn. Framför allt ugn. För kylskåpet kan man till största del tömma på lådor och hyllor, och smutsen sitter inte fast mycket värre än att man gnuggar lite med en svamp.

Ugnen däremot. Aj, aj, aj. Varför kan man inte haka av ugnsluckan på ett enkelt sätt? Den är ju inte annat än i vägen. Ja, mör var jag i alla fall, för positionerna man hamnar i vid ugnsregöring är ju inte de mest ergonomiska.

Vad jag vill komma fram till är i alla fall att min rygg är lite kinkig med mig idag. Jag är fortfarande lite inne i tantstadiet. Går med krökt rygg och ojar mig när jag ska lyfta något.



*Klockan halv tio, gårkvällen till ära.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback