Hoppet om människan är över för min del.

Jag har tappat mitt hopp på människan, och det efter två dagar på samma plats som en hop med gamla pensionärsgubbar. Man kan inte fortsätta tro att det finns något vettigt hos människan när vuxna karlar inte har vett att torka upp efter sig när de har spillt kaffe på bordet, diska muggen de druckit ur, göra rent handfatet när de gjort det alldeles svart av smuts, slänga sitt skräp... listan kan fortsätta hur länge som helst!

Jag har varit så arg på alla de här sakerna idag att jag trodde att jag skulle börja koka. Om det var jag som bestämde skulle jag sätta upp följande skylt:

"Om det skulle vara så att din mor ännu är i livet och är förmögen att komma hit och plocka undan efter dig så är det helt okej för mig. Om inte: Gör det själv din patetiska gubbjävel!"

Bland de värre sakerna som inträffade var när en gubbe kom inklampande i mitt kök, slänger ur ugnens innehåll, vilket bestod av skyddsfrigolit, plats, papper, broschyrer, etc, för att se om den fungerade. Och det är helt okej för mig, jag förstod inte varför han var där, men själva handlingen i sig störde mig inte direkt. Men. Sedan slår han igen ugnsluckan, spatserar ut genom dörren samtidigt som han deklarerar att jag ska se till att bränna ur ugnen innan han ska ha den* och lämnar alla sakerna han drog ur ugnen slängda över hela bänken! Jag trodde jag skulle gå i taket.

Jävla idioter!


*Det är en helt annan historia som gör mig alldeles för upprörd för att jag ska kunna skriva om det utan att förstöra mitt tangentbord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback