Tror att jag minns rätt.

Innan jag går och sover så brukar jag som huvudregel försöka att få allt iordning, oavsett klockslag. Detta helt enkelt för att jag som regel sover lugnare då och att det är underbart att vakna upp till en lägenhet utan slängda kläder, böcker överallt och odiskad disk.

Ikväll/natt så fick även internetbanken ett besök - fick nämligen för mig att CSN inte levererar förrän man betalar kåravgiften. Har för mig att CSN kollar med kårservicen innan de betalar ut pengar och även om jag inte ligger på bristgränsen på det planet så är det en principsak. CSN ska inte få ha mina pengar längre än vad som är onödigt. Och med mina pengar menar jag de pengar som jag sedemera blir skyldig att betala tillbaka under resten av mitt liv.

Ifall det nu är så som jag har för mig så är det väldigt otrevligt att kåravgiften inte kommer förrän efter en vecka och en dag från det att man kan lämna studieförsäkran hos CSN. Man blir ju blåst på en vecka bara sådär. Och det kan inte vara riktigt rätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback