"Tänker positivt!" - Försöker åtminstone.

Jag sitter här och försöker komma över min depp angående min nära förestående hemresa. Har hitintills kommit på några saker som ska vara skönt att återvända till.

Min Säng! Min underbara, fantastiska, perfekta säng. Den är 140*200 cm av himmelriket den. Min dusch. En riktig dusch med varmvatten. Inte ett blått badkar med kallvatten. Tänk att kunna gå upp på morgonen och duscha på mina vanliga sju minuter, att slippa spendera över tjugo minuter av min dag åt duschning på grund av att det är något fel på den. Anlednigar att bry sig om vad man klär sig i. Missförstå mig inte, det är underbart att kunna slänga på sig vad som helst, men hjälp vad man saknar vardagsuppklädseln efter en månad. Här ute så finner jag aldrig någon riktigt bra anledning till att utsätta mig för det. Inte ens nyårsafton tycktes värd den mödan. Struntprat. Behövs det verkligen någon förklaring till det? Att sitta på en seg föreläsning och prata om ditten och datten i viskform har trots allt sin tjusning. Mitt cykellås. Så här års när det är kallt så ser det till att jag alltid har någon att pussa på. Mindre potatis att skala. Det är stor skillnad på att skala till en person gentemot att skala till fyra. Friheten. Även om ensamheten ofta pockar på om kvällarna i lilla lägenheten, så är det ändå skönt att kunna komma och gå som man vill, att slippa tjat, att slippa vara social hela tiden och titta på värdelösa TV-program. Mina skor och kläder. Har nästan ingenting med mig hit eftersom att jag var sjuk när jag packade och insåg att jag ändå inte kommer använda någonting här på ön förutom leggings, några linnen, mina två "hemmaklänningar", pappas gamla mjukisbyxor och den fula intersport-tröjan jag fick när jag var volontär vid träningsmatchen för svenska fotbollslandslaget häromåret. Usbkabeln till min mp3. Så fruktansvärt klantigt att glömma den hemma, den är det enda sättet att ladda min mp3 med.

Lickershamn, nyårsafton '08.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback