Samma visa varje gång.

I förmiddags när vi skulle åka in till stan:
Tonläge P: Trött och irriterat.
Tonläge Jag: Piggt och glatt.

P: Är du redo att åka?
Jag: Nej. Jag ska ta på linser, klä på mig, borsta tänderna och håret.
P: Ja, gå och gör det då så att vi kommer iväg någon gång.

Några få minuter senare.
P: Är du klar?
Jag: Nej! Jag har bara tvättat händerna inför linspåtagningen hitintills.
P, suckar: Skynda på.

Några få minuter senare.
P: Är du klar?
Jag: Nej! Jag ska klä på mig.
P, suckar: Sätt lite fart då.

Några få minuter senare medan jag borstar tänderna.
P: Nu skulle det allt vara bra om vi kunde åka.
Jag, med tandborsten i munnen: Gnart!
P, suckar: Skynda på!

Några få minuter senare när jag kommer ut ur mitt rum påklädd och med väskan i handen.
P: Är du klar nu?
Jag: Ja, jag måste bara på toaletten.
P, suckar: Jag går ut och sopar gången så länge, det är kallt så skynda dig!
Jag: Absolut!

Några få minuter senare:
P, sitter ute i bilen: Tuuuuuut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback