Nyfiken i en strut!

Igår kväll/natt så var det lite liv i luckan häromkring och efter att ännu en, aningen alkoholpåverkad, människa mistagit min ringklacka för någon annans så valde jag att skruva ur den innan jag gick och lade mig.

Mindre än efter en halvtimme från det att jag somnat så väcks jag av ett oplacerbart ljud, nyvaken som jag är tar det mig några sekunder innan jag förstår att det är någon som står och ringer på ringklockan, och det som hörs är ljudet som blir kvar när man tar bort plingdelen.

I och med att klockan är någonstans kring två så överväger jag först att strunta i det, vilket jag brukar göra sådana här kvällar, men eftersom att det i övrigt har blivit tyst i huset och människan plingar på flera gånger så bestämmer jag mig för att åtminstone kika i titthålet.

Tyvärr så hann jag inte fram innan människan gav upp och gick. Så nu är jag såklart nyfiken på vem det var, med tanke på omständigheterna så är ju sannolikheten ganska så stor att det var någon som jag kände. Vem vet, kanske till och med var ett Svärd!?

Okej, kanske inte - men jag hoppas att människan ger sig till känna om det var någon jag känner. Och jag hoppas verkligen att det inte var...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback