Jag har inte tagit bladet från munnen.

Bägaren har varit på väg att rinna över X antal gånger under dagen. En gång var det så nära att det var ett under att jag lyckades hålla mig från att säga en hel del... opassande saker till min faster om henne, och om hennes man. Jag var så arg att jag bokstavligt talat skakade.

För att undvika en överrinnande bägare så har jag sedan dess totalt ignorerat min faster och hållit mig minst två rum ifrån henne. Så nu har hon ju något att skvallra inför resten av släkten med: "Therese hon var så bla bla bla.". Men det är ju ingenting i jämförelse med vad hon kunde ha sagt om jag inte lyckats hålla mig. Då hade det nog blivit väldigt få besök i fortsättningen, vilket i och för sig låter väldigt trevligt - men jag vill faktiskt kunna träffa min kusiner även i framtiden.

Nu tänker jag sluta skriva innan jag blir alldeles för elak i mina ord. Det finns en hel del ord jag skulle kunna använda som inte är speciellt vackra i skrift.

Eller jo, en sak till tänker jag skriva: Nu är det bara några timmar kvar - i morgon så åker de!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback