Har du haft en bra dag idag?

En fråga som för dagen är otroligt svår att svara på. Det var inte något större fel på första delen, jag gick till föreläsningen och det var okej.

Sedan så var jag på IKEA, något som jag älskar - men idag, jag vet inte. Hittade ingenting av det jag hade hoppats på, inget som kan revolutionera min lägenhets utseende, inte ens en potatispress. I övrigt så var det ju trevligt, och jag hittade förvisso några fantastiska lila ljus och en alldeles underbar fyrkantig trävas.

Så var det ju det här med cykeln. Eftersom att jag ändå skulle förbi cykelservicen så var det ju perfekt, även det faktum att den hann bli klar så att jag kunde hämta upp den på vägen hem var tillfredsställande. Jag slapp alltså gå dit två gånger i onödan, positivt. Men. När jag ska betala så berättar gubben för mig att det inte var något fel på däcket, ingen punktering.

Nehej, sa jag och undrade vad det var för fel då, jag hade nämligen sagt att den inte höll luften och att jag trodde att det var en pyspunka när jag lämnade den till honom; han svarade att han inte visste - kanske att det var något med ventilen. Det kanske bara är jag - men eftersom att jag lämnade in cykeln för att den var trasig och inte höll luften så borde han kanske ha kollat lite på ventilen när han upptäckte att det inte var punktering? Eller? Idiot.

För att sammanfatta dagen kan jag väl helt enkelt säga såhär: Jag ångrar att...
...jag lämnade in cykeln hos idioten.
...jag inte köpte påslakanet jag blev förälskad i.

Varken mycket mer eller mindre var inte den här dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback