Gör inte idag vad du kan skjuta upp till i morgon.

Jag gillar att skjuta upp saker, speciellt tvättning. Senaste budet är att jag ska tvätta på måndag eftermiddag, första den här omgången var förra fredagen. Just tvättningen är jag hopplös med, så länge det finns någonting jag kan använda offentligt så skjuter jag upp tvättningen. Det slutar alltid med att jag står med ett berg av tvätt och tvättar maskin, efter maskin, efter maskin, efter maskin...

Något annat som jag gärna skjuter upp ett tag innan det blir av är matinhandling. Funderade på att gå och handla igår efter att jag var klar med övningarna, men tänkte att nej, jag går i morgon bitti istället. Problemet är bara att idag är det grått, blött och kallt ute. Att spatsera iväg till affären känns allt annat än lockande. Så jag tar det nog i morgon istället. Jag kan säkert skrapa ihop något till frukost och middag. Hoppas jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback