Trevligt.

Jag bestämde mig för att ta en pluggpaus för att bege mig till affären och inhandla den där filmjölken. När jag sedan stod där i kön med mitt filmjölkspaket så var det ett par i sexioårsåldern bakom mig och de var så otroligt gulliga.

Några personer framför så stod det en tjej och pratade i sin mobil via handsfree. Tanten började prata med mig om hur fantastiskt hon tyckte det var med "de där mobilerna" och hur lustigt det var när människor stod och pratade rätt ut i luften sådär. Gubben frågade tanten om han skulle ta en kasse ungefär tre gånger, men hon hörde inte på eftersom att hon var så inne i sitt samtal med mig, och när han väl tagit initiativet till att ta en kasse så sa han till tanten att han hade tagit en kasse.

Det är något friskt och trevligt med sådana par av den äldre sorten. De får en att sätta en tilltro till livet som man annars kanske inte vågar göra. Jag älskar det i alla fall och det gjorde att solen sken lika starkt inne i mig på vägen hem som den gjorde på himlen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback