Skor, sjal, klocka, strumpor, fryspåsar, smörknivar, örhängen, hårkrimskrams, ansiktslotion och en miniminimini-väska. Och lite mat.

Fick en inbjudan av Pickford att titta förbi på vägen hem från stan för att visa upp mina inköp, men eftersom att tiden sprang iväg för mig så blev det itne av. Så för att hon, du, inte ska känna att hon, du, gått miste om något fantastiskt så har jag ordnat den här bilden enkom för dig. Att även alla andra som läser här också kan se det, det låtsas vi inte om.

Något annat vi ska ignorera är att jag inte hade haft något att visa upp även om jag hade hunnit. Hittade nämligen ingenting. Förutom de svarta klackarna förstås. Och inte ens dem är seciellt sexiga. Fanns inte ens i min storlek, men är man desperat så är man. Och desperat är man när man har finkammat varenda skoaffär i stan - vilket i och för sig inte är så många som man hade kunnat önska sig; men ändå.

Det fanns inte ett endaste klädesplagg som föll mig på läppen. Eller inne på storGina så fanns det underbara kläder i överflöd, men inget jag kände att jag ville gå omkring i. Däremot så fanns det där en kappa. En alldeles fantastisk kappa. Och ord kan inte beskriva hur het jag såg ut bakifrån i den kappan. Men så var det ju den där lilla detaljen att kunna knäppa alla knapparna där fram, inte bara de nedanför brösten. Jag blev bitter. På  Vila fanns det en drömklänning i blek korallfärg. Den var helt underbar! Men det var definitivt en "Hej, jag har i princip inga bröst-"klänning. Den och kappan kommer jag att drömma fina drömmar om i natt.

Och just det: Klockan, i den gråa kartongen, är orange/röd inte silvrig. Den köade jag länge för. Sedan så glömde jag att ta med det lilla "fodralet" jag köpte till min mobil på bilden. Är som en miniminiminiväska. Är tydligen väldigt hett i Danmark "Alla går omkring med sådana.".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback