Hej hå, hej hå.

Idag var jag och pappa ute på promenad. Under en del av denna hamnade vi på en smal, igenvuxen icke-stig. Det innebär att på båda sidor var det massor av snö och isblask samt att det var kvistar, grenar och sly överallt.

Pappa ångade på lika oberörd som en stridsvagn. Själv var jag mer som en illa tilltygad rickshaw med fel på hjulet. Jag har nu blåmärken över hela benen* och det tog ett bra tag innan jag tinade upp efter att ha fått in litervis** med snö i skorna efter att ha missat icke-stigen på vissa ställen.

Här kom vi till slut ut.


*Anledningen till att det bara är på benen är att jag hade min tjocka, och väldigt fula, dunjacka på mig - den verkade som blåmärksskydd.
**Lätt men inte jättetung överdrift.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback