Vad säger du nu då Herr Jäst!?

Jag skulle egentligen ha begett mig till skolan för att studera idag, men så kom jag på att det var bättre om jag gjorde det i morgon på grund av flera olika anledningar.

I alla fall så gav det här mig möjligheten att äntligen få bröden bakade. Bröden som jag fick för mig att baka i samband med tentan häromsisten och som jag därmed köpte ingredienser till då. Sedan så kom det ju sig att jag aldrig fick dem gjorda då och varje gång jag öppnat kylskåpet sedan dess har jästpaketet hånat mig.

Men inte längre. Nu är den utspädd med degspad och omvandlad till rosenbröd. Anledningen till att det var rosenbröd jag fick för mig att baka då är en lång historia som vi inte orkar fördjupa oss i nu.

Och ja, de är bleka med flit. Blandade ut ägget med lite mjölk för jag finner det av någon, förmodligen en väldigt konstig, anledning ofräscht när de har den mörkare nyansen som användandet av endast ägg har en tendens att ge.

Kommentarer
Postat av: Charlotta

Det lät som ett ganska avancerat bullbak, jag hade lite svårt att hänga med i svängarna. haha

Postat av: Egoinas mamma

Vilka läckra bullar!!

2009-08-30 @ 12:40:07
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback