Fy skäms!

Ja, idag skulle jag ju ta och gå till skolan att plugga på morgonen och förmiddagen för att sedemera när eftermiddagstimmarna nalkades gå hem och tvätta.

Jättebra plan, verkligen. Blev inte riktigt som planerat bara. Eller, inte alls om man ska vara kinkig med petitesserna.

Det hela började med att jag sov till klockan tio i tio. Jag sover aldrig längre än åtta, hur kommer det sig att jag översov min vanliga smärtgräns med närapå två timmar?! Jag är fortfarande i chock över det. I alla fall så var det då ingen poäng med att gå till skolan i och med nyss nämnda tvättid.

En tvättid som började för ungefär 40 minuter sedan. Tror ni att Therese tvättar? Icke sa Nicke. Therese bokade om tvättiden till i morgon samma tid istället.

Så idag är jag med andra ord så lat att jag verkligen borde skämmas ögonen ur mig. Men det gör jag inte eftersom att jag är lat idag, och att skämmas tar alldeles för mycket energi för ett sådant humör!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback