Bra utbud, eller inte.

Jag har känt mig pysslig idag. Bland annat så fick jag för mig att jag skulle baka bröd. Och jag bakar i vanliga fall inte bröd. För när man bakar bröd måste man använda händerna, och då bli man kladdig och det tycker jag inte om att bli om händerna - eller någon annan kroppsdel heller för den delen.

I alla fall så tänkte jag att när jag nu fick en sådan bakningslust så var det lika bra att slå till på den, för hembakat bröd är ju inte fel att ha i frysen. Så jag åkte iväg till affären. Snabbt, eftersom att det såg ut att kunna börja regna vilken sekund som helst. Kliver glatt in och börjar leta efter vallmofrö, en ingrediens som hela brödet bygger på. Utan vallmofrö - inget bröd. Precis. Inget vallmofrö. Det fanns inte i affären. Så det var ju bara att trippa ut ur den igen.*

När jag kommer ut inser jag snabbt tre saker. Ett: Det har börjat blåsa storm, och det inte i medvindsriktningen. Två: Japp, det regnar. Tre: Jag kommer bli blöt och cykla i motvind helt i onödan.


*Under vilket, uttrippandet alltså, jag för övrigt höll på att frontalkrocka med en inte helt ful kille.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback