Ur gnället föds de verkligt bra slutsatserna.

Jag måste verkligen se till att göra något åt den här saken att jag nu för tiden alltid är klar minst en halvtimme innan jag ska vara någonstans. Det försör verkligen mitt rykte - för att inte tala att jag försämrar ställningen hos alla tjejer genom att sitta och vänta på att det ska bli dags att gå.

Det är egentligen ganska otroligt att börja klockan tre på eftermiddagen, man hinner ha ett helt liv innan föreläsningen. Idag har jag tvättat, bäddat om sängen och ungefär sjuhundra andra saker också. Det är alltid förvånande vilka saker man lägger märke till som irriterande när man bor ensam. För att ta ett exempel så kan jag ju nämna vikning av lakan. Det är inte det allra lättaste ska jag be att få tala om!

Förstå hur mycket tid man skulle spara om man bodde tillsammans med någon, då hade vikningen gått så mycket fortare. Sedan så månste man såklart kalkylera in det faktumet att jag bor i en etta på tjugosex kvadratmeter, alltså inte en idealsituation för samboskap. Och att flytta skulle bara innebära en massa krångel. Vad jag alltså nu precis kom fram till är att det alltså är värt att slösa lite extra tid på ensamlakanvikning för att slippa flyttkrångel. Det kanske till och med hade varit bättre om jag hade haft fler lakan att vika, det hade ju kunnat hjälpa mitt "klar för tidigt" problem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback