Panik på en tenta.

Igår innan tentan började så kollade jag att det inte fanns några lösa papper i någon av böckerna, vilket självfallet är totalt förbjudet, och där fanns inget. Sedan någon timme in på tentan när jag letade efter en sida så ser jag en lapp ligga där mellan två blad och håna mot mig med röd utmärkande färg på bokstäverna. Jag frös i rörelsen och tryckte ihop boken hårt så att lappen inte skulle ramla ut.

Det var visserligen ingen farlig lapp, den kunde inte döda mig, bita mig, ge mig en könssjukdom eller någonting sådant. Istället var det lappen jag använde i somras när jag läste i boken i fråga på jobbet. Av naturliga skäl så kunde jag inte sitta med lagboken där** så jag skrev upp alla lagrum så att jag kunde efterläsa det hemma*. Nu tror jag inte att det var en lapp som ens hade kunnat få mig utkastad från tentan, men det kändes ändå lite onödigt att riskera någonting, så jag bläddrade väldigt försiktigt efter att ha gjort upptäckten. Satt och klamrade mig fast vid sidorna hårt så att den inte skulle få för sig att ramla ur. Det var mysigt, romantiskt och alldeles, alldeles underbart.


*Vilket jag självfallet aldrig gjorde.
**Men det är självfallet naturligt att jag kunde sitta där och läsa i kursboken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback