Telefonsamtal med P.

Jag: Hej.
P: Hej.
J: Ska du vara kvar på jobbet länge till?
P: Nja, ett tag till. Kanske en timme eller så. Hur så?
J: Ja, nej, alltså.. Jag får inte upp gurklocket.
P: Har du försökt med den där...
J: Ja, locket var för stort. Den fick inte tag.
P: Jaha, men att banka och slå då?
J: Ja, det också.
P: Ja, nej jag ska lasta in några saker de skulle komma med, så är nog inte hemma förrän framåt elva.
J: Okej.
P: Försök att banka och slå lite till.
J: Japp, ses sedan.
P: Hej då. Förresten imorgon får du och jag åka ner och bokföra lite.
J: Okej,,,

Det tog alltså mindre än en minut att gå från att be om hjälp, och inte få någon, till att bli utsedd att hjälpa. Typiskt. Och utan gurka är jag dessutom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback