Idag på mötet.

Veckans fikaansvariga: Det blir tyvärr ingen fika idag, på grund av min hälsa, men lovar att återgälda det nästa vecka.
Jag (i tankarna): Ja! Ja! Ja! Ja! Inget fika idag! Ja! Ja! Ja!
Annan: Varför inte det för? Det borde det bli straff för.
Jag (i tankarna): Nej, det borde det inte alls - han är en hjälte! Det är så bra, så bra så bra att det inte är någon fika idag!

Ibland har man tur. Idag hade jag aldrig klarat av att äta någon kaka eller något som någon haft med sig. Avskydde idén redan när den uppkom. Förstår inte svenskars morbida tillgivenhet till fikor. Men eftersom att jag är väluppfostrad sitter jag snällt och tvingar i mig vad nu veckans ansvarige kan ha tagit med sig.

Men idag slapp jag som tur var. Var livrädd att det skulle varit något med nötter annars, då hade jag nog inte klarat att vara i rummet. Efter igår och idag sympatiserar jag verkligen med gravida och deras nojor om matlukt. Det är verkligen avskyvärt.
- Hoppas nu bara att jag har blivit bättre nästa vecka då det är dags för återgäldningsfikat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback