Bikt.

Igår så gjorde jag någonting som är ett big no-no i min värld. Jag köpte färdiggjorda plättar. Så gör man inte. Det gjorde inte det hela bättre att jag till detta åt färdigköpt soppa som jag hade kvar i kylen sedan häromdagen.

Till mitt försvar:
* Jag hade inga som helst plättingredienser hemma, och att inhandla allt sådant på Coop, det är inte billigt.
* Eftersom att jag inte hade någon cykelkorg hade det blivit jättekrångligt att få hem alla ingredienser.
* Även om jag hade haft allt så hade jag förmodligen inte orkat göra plättar själv, jag hade åtminstone inte hunnit klart innan illamendet kom tillbaka.
* Soppan köpte jag häromdagen när jag mådde illa och insåg att det var det eller inget att få i mig, det hade alltså varit slöseri att inte äta upp innehållet i det redan köpta paketet. Vilket jag i och för sig inte gjorde, finns fortfarande en portion kvar. Extremt dryg den där soppan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback