Beslutsångest.

Jag kan för mitt liv inte bestämma mig för om jag ska åka och handla idag eller imorgon. Egentligen så hade jag bestämt mig för att åka idag, men så kom jag på att det vore smidigare om jag åkte efter föreläsningen imorgon. Nu är ju det dock ett problem. Regnet. För idag regnar det inte. Imorgon så ska det regna enligt SMHI, men sådant där är ju som huvudregel ganska så luddigt och opålitligt.

Förutom regnet så utgör även maten en märkbar påverkning i beslutet. Hade nämligen tänkt att köpa en grillad kycklig imorgon till middag. Visserligen skulle jag kunna köpa en kyckling idag, men jag har några andra saker som inte passar till den grillade kycklingen så som jag vill avnjuta den* som är sista användningsdag för idag.

Alltså står valet mellan att vänta tills imorgon och hoppas att det inte regnar då, och att åka idag och därmed strunta i kycklingen.

Ett tredje alternativ vore förstås att ta en promenad och då svänga förbi Coop och köpa lite frukt och grönt och sedan vänta med resten av handlingen till helgen. Alternativt att jag svänger förbi Coop imorgon efter föreläsningen och köper frukt och grönt och sedan åker och handlar i helgen.

Alldeles för många valbara val för att jag ska kunna välja något.


*Självklart kommer jag inte äta en hel grillad kyckling på en och samma gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback